Om Børnehaven

Vi er 2 teams i børnehaven:

Sommerfuglene, med 44 børn og 6 voksne og Brumbasserne med 44 børn og 6 voksne.
Alle voksne i teamet har ansvaret for at samarbejde omkring alle teamets børns udvikling og trivsel. Hvert barn har tilknyttet en primær voksen.
Primærpædagogens rolle er at tage imod jer som familie, når I starter i børnehave. Det vil være primærpædagogen i som forældre skal have kontakt til i forhold til forældresamtaler og hvis I har personlige/familiære forhold, der er vigtige for os at vide, ud fra om det kan påvirke jeres barn.

Når et barn starter i børnehave vil barnet følge sin primærpædagog i aktivitetsgruppe indtil pædagogen vurderer, at barnet er trygt og klar til at indgå i et fællesskab med andre børn og voksne i teamet. Alle børn er forskellige og deres nysgerrighed til omverden varierer, derfor vil det være individuelt hvornår barnet er klar til dette.
Jeres barn har brug for jeres hjælp til at kunne blive afleveret til alle voksne i teamet, så vi sammen understøtter trygheden i at der er flere kendte voksne omkring jeres barn.

Vi arbejder med et læreplanstema i 3 måneder og alle aktivitetets-grupper har tilknyttet en fast voksen i de 3 måneder.

I børnehaven samler aktivitetsgrupperne sig kl.9:00 for at holde samling hvor de voksne forbereder børnene på hvad de skal lave i aktivitetsgruppen, samt gennemgår dagen ved brug af piktogrammer. Derfor er samlingerne i faste funktionsrum - de 3 funktionsrum hvor der hænger piktogrammer.
Når aktiviteterne er færdige har børnene faste spisepladser i teamet, hvor de spiser frokost og eftermiddagsmad.